من را در شبكه هاي اجتماعي دنبال كنيد

صنعت تامین برق از اصطلاح "قطع برق" برای توصیف از دست دادن برق اصلی استفاده می کند. صنعت تولید و عرضه برق در بریتانیا تحت نظارت OFGEM است که در صورت قطعی برق بیش از 3 دقیقه جریمه های مالی شدیدی را برای فعالان صنعت اعمال می کند. اگر قطعی برق شدیدی مانند آنچه در بریتانیا در آگوست 2019 رخ داد، وجود نداشته باشد، اکثر قطعی برق به جای چند ساعت چند دقیقه طول می کشد. همچنین معمول است که چندین بار در یک بازه زمانی کوتاه، قطع برق اتفاق بیفتد، یعنی وقفه های کوتاه مدت متعدد ناشی از خرابی یک پست محلی یا زیرساخت توزیع برق و اصلاح خودکار آن یا در اثر طوفان برق بالای سر و برخورد روشنایی در اطراف.

 

انواع باتری یو پی اس و کاربرد آنها

اطلاعات بیشتر:

https://www.ofgem.gov.uk/publications-and-updates/investigation-9-august-2019-power-outage

 

برای قطعی برق کوتاه مدت (یا قطع برق)، اکثر باتری های سیستم UPS بر حسب دقیقه اندازه می شوند و بین 10 تا 30 دقیقه دوام می آورند. این زمان کافی را برای UPS فراهم می کند تا از قطع منبع تغذیه عبور کند یا یک بسته نرم افزاری خاموش کردن UPS نصب شده محلی را راه اندازی کند و بارهای سرور شبکه محلی را به آرامی خاموش کند. برای بارهای بزرگ‌تر، مانند اتاق‌های سرور و مراکز داده، تسهیلات ممکن است یک ژنراتور برق محلی آماده به کار داشته باشد که می‌تواند به طور خودکار راه‌اندازی شود و ظرف 1 تا 2 دقیقه پس از راه‌اندازی به توان کامل برسد. بازه زمانی 10 تا 30 دقیقه ای در اینجا یک پنجره ایمنی را فراهم می کند در صورتی که ژنراتور به دلیل مشکل باتری موتور استارت، قطع کننده مدار باز (از بازدید تعمیر و نگهداری) یا هوا در خطوط تامین سوخت بلافاصله شروع به کار نکند.

 

بنابراین زمان اجرا برای هر نصب UPS تابعی از بارهایی است که باید تغذیه شوند و منابع انرژی موجود، اعم از باتری یا باتری و منبع ژنراتور محلی. برخی از سایت ها نیز در صورت قطع شدن منبع تغذیه، کاهش بار را اعمال می کنند. بارهای بحرانی فعال باقی می مانند، اما برخی از بارهای ضروری و همه بارهای غیر ضروری "افتاده" می شوند. کاهش بار روی UPS باعث افزایش زمان اجرا در دسترس از انرژی ذخیره شده می شود.

 

باتری های یو پی اس لیتیومی

باتری های لیتیومی در حال متحول کردن بسیاری از جنبه های زندگی مدرن هستند. برنامه های معمولی شامل تلفن های همراه، تبلت ها و وسایل نقلیه الکتریکی است. گزینه های باتری لیتیومی نیز برای برخی از انواع UPS موجود است. اگرچه آنها قیمت بالاتری نسبت به اسید سرب دارند، اما مزایایی وجود دارد که می تواند نصب آنها را برای نصب UPS ترجیح دهد.

 

باتری‌های لیتیوم یون چگالی انرژی بالاتری نسبت به اسید سرب ارائه می‌کنند که منجر به ردپای کوچک‌تر می‌شود. باتری ها همچنین می توانند دمای محیط بالاتر را بدون تخریب تحمل کنند. باتری‌های اسید سرب به دمای 20 تا 30 درجه سانتیگراد نیاز دارند، زیرا به ازای هر 1 درجه بالای 30 درجه سانتیگراد، عمر طراحی آنها به نصف می‌رسد. باتری‌های لیتیوم یونی نیز سریع‌تر از اسید سرب چرخه می‌زنند و عمر طراحی این باتری یو پی اس 15 سال است.

 

باتری‌های لیتیوم یونی فناوری ترجیحی برای سیستم‌های ذخیره انرژی محلی هستند. اینها انرژی خارج از پیک را از شبکه محلی یا تولید برق در محل (توربین های خورشیدی یا بادی) برای استفاده به عنوان پشتیبان باتری یا برای تامین به شبکه به عنوان بخشی از یک برنامه پاسخگویی به تقاضا و تثبیت فرکانس ذخیره می کنند.

 

اگر UPS دارای بخش یکسو کننده/مبدل دو طرفه باشد، سیستم‌های UPS لیتیومی نیز می‌توانند هر دو عملکرد را ارائه دهند. این مفهوم مانند تولید برق Vehicle-two-Grid (V2G) است و می تواند به عنوان منبع UPS-two-Grid (UPS2G) در نظر گرفته شود. ایتون این را به عنوان فناوری EnergyAware و UPS-as-a-Reserve (UPSaaR) خود توصیف می کند.

 

اطلاعات بیشتر

https://powerquality.eaton.com/emea/upsaar/default.asp

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در فارسی بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.